2018. január 5., péntek

Lóci 5

Isten éltessen Lócika!
Tegnap megünnepeltük Lóci Makit, aki lefekvésnél - a harmadik pusziadásra behívva - sutyorogva megkérdezte, hogy Anya, miért nem két nap a születésnap? Holnap is születésnapom lesz még? Én ezt úgy tekintem, hogy jól sikerült :). Ráadásul lesz majd még plusz nap, amikor a nagy családdal köszöntjük közösen őket itthon.
Már szülinapot megelőző este is bömbölt az Alma együttes száma, mert ezt kérték, hogy lefekvés előtt erre táncolhassanak :D. Sőt, hogy reggel ezzel a számmal ébresszük őket. Így is tettünk. Jól felhúztuk a hangot, hogy a gyerekszbában is ébredjenek tőle. Lóci volt persze az utolsó, aki kitámolygott, de a mámor egész nap tartott. Az oviban is megköszöntötték, sőt az egyik anyuka írt nekem délután, hogy tudjak róla, hogy a fiúk meghívták az egész csoportot a délutánra tervezett játszóházas murira... :).

Délelőtt én Lolával a bölcsiben voltam újabb érdeklődésen férőhely ügyében, majd bevásároltunk, és délben mikor letettem aludni akkor estem neki a tortának (Lola közben 12-től 16 órág aludt!!!). Az volt a terv, hogy 5 órába férjen bele a készítés mindenestől, éppen ezért hamarabb szerettem volna kezdeni, de így sikerült. Az eredmény szerintem cuki lett. Este vacsiról hazafelé kérdezte L, hogy csináltam-e rókás tortát. Mondtam, hogy nem volt idő, de bepótoljuk, és majd ma sütök, mert este már olyan későn érünk haza, hogy nem lenne készen ;-). Elkámpcsorodott, hogy De, Anyaaaa, megígérted... :(. Oh, jajjj, hogyan is felejthettem volna el...

Játszóház után elmentünk vacsizni, majd fürdés után jött a megelepi torta és ajándék, újabb Alma együttes, és tánc. Bennem pedig egész nap tomboltak az emlékek, ahogy váratlanul berobbant közénk Lóci, eszmélést sem hagyva az ünnepek után (nagyon sajnálom, hogy Mózi születése után nem kezdtem egyből blogolni vagy már előtte :(((...). Vele együtt születtem én is újból, sőt ez igaz az összes gyerekre.

https://tukkelutott.blogspot.hu/2018/01/hihhhetetlen-az-internet-imadom-d.html

A sós tejkaremell-krémes csokitorta recepteket innen és innen gyúrtam össze, a róka ötlet fondantból a pinterestről jött (fondant pedg a TESCOból ;-)), illetve a torta fatörzs szerű díszítését is a netről "loptam" vhonnan. Csokit kellett olvasztani, és szépen szétlapítani két sütőpapír közé, majd feltekerni szorosan, és hűtőbe tenni. Kitekerés után töredeznek ilyen alakúra a darabok.
Tálca gyanánt a szeletelt fatörzs idea pedig a karácsonyról megmaradt asztaldíszekből villant be, mert évek óta készítünk ilyen alapokra gyertyás ez-meg-azt az oviban, és ünnepek után el szoktam tenni :)

csoki vékony szétmaszatolása
sütőpapíron
2 réteg sütőpapír közöttegyenletesen szétlapítani
és feltekerni a csokit

hűtés után kitekerve ilyenre repedezik

ebből az omlós csoki alapból készült
3 emelet


2 megjegyzés :