2018. október 22., hétfő

Most én olvasok - Amíg megváltjuk a világot - ... mert szertjük

Ma fél 11-kor keltem. Első prózai gondolatom: Ennyire kivagyok fingva... :D?

Ígértem 2 posztot is a múltkor iskolai öko-héttel kapcsolatban. Jöjjön az egyik.

Szeptember elején találtam egy könyvet. Pontosabban a debreceni Pagonyban Mártinak mindig van pikk-pakk jó ötlete. Ő javasolta a Most én olvasok sorozatot (a sorozat lényege, hogy nehézségi fokozat alapján javasol az olvasnitanuló gyerekeknek asszerint besorolva, hogy mekkora betűvel van szedve, és hány modat-kép van egy oldalon). A gondola sarkán egyből megfogott a Zöldszívűek Társasága. Ajj, Mozinak tökéletes meglepetés lesz. Az első oldalakba beleolvasva, mintha róla írtak volna.

Yo. Kosárba be, pénztárba le, fizetni ki...
Alig vártam, hogy az autóban elújságoljam neki, hogy írtak róla egy könyvet. Pontosabban az, ami neki (is) annyira fontos, mást is inspiralt, de annyira hogy könyvet is kanyarítottak belőle. Este felfaltuk az egészet. Mózinak pedig vigyorogva csillogott a szeme. Azóta többször elolvastuk.

Doma öko iskolába jár, ahol öko-hét van éppen. A hét napjai egy-egy fejezet a könyvben.
HÉTFŐ a kreatívkodásé, 
KEDDen előadás, 
SZERDÁn szemétszedés, 
CSÜTÖRTÖKön nem használt játék csere-bere nap, 
PÉNTEK virágültetés. 
Minden napra tartogat egy-egy kiemelten fontos napirendi pontot, ami mentén mi is elkezdhetünk fejlődni a témában. Mózival oda-vissza tanítjuk egymást.

"Doma vagyok, és szeretném rendbe tenni a világot. Először is veszek egy hatalmas seprűt, és szépen felseprem a szemetet a világ útjairól. Ha ez kész, kihalászom a nejlonzacskókat az óceánokból, és napelemessé alakítom át az összes járművet... Ezután visszafagyasztom a jéghegyeket, és visszahűtöm a Földet."

Gondoltam, hozok megint ilyen ötletet is, hiszen nehéz lenne megfeledkezni arrol, hogy jön a karácsony. Én már elbújnék a bevasarlóközpontok elől (nem mintha nagyon gyakran jarnank). Pesten szerencsétlen dolgozók, mór októbertől full karacsonyi dekoraciók és piros-zöld kockás flanel termékek közott élik az indián nyarat... Elég blöeee élmény volt a minap :D 

Szóval én ezt most nem ebből az apropóból hoztam. Ezek csak olyan mini hétkoznapi megelepetések. Ami ha témába vág, tökeletes segítség. Nálunk egy új radírtól is kiérdemelhető a világ legjobb anyukája érdemkereszt. Olyan hálás közönség itt mindenki. (Mózi hegyezője mellé Lóci szeretett volna egy fidget spinner radirt, ez váltotta ki legutóbb ezt az őszinte kinyilatkoztatást este - a szerk.)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése