2020. március 29., vasárnap

Covid-19, itthoni karatén - második hét, #maradjotthon

Fél órám van, elküldtem mindenkit lefeküdni. Attila önszántából ment :D. (mondanom sem kell..., nem fél óra volt a poszt)
Lóci kedvenc elfoglaltsága talán még mindig a gyurma és a dinok,
robotok, műanyag állatkák

egész délelőtt eljátszik, harcol, mócsingol

Egyből a lovak közé csapok.
Még mindig tart a különleges állapot "varázsa", de néha már kikandikál alóla némi nyögvenyelés.

A legnagyobb kihívás, hogy MINDEN CSAK 10 PERC.
- 10 perc szétválogani a szennyest, és betenni a gépbe, kiszedni a szárítóból.
- 10 perc csak összehajtogani
- 6*10 perc csak kivasalni
- 10 perc a heti menüt megtervezni
- 10 perc megteríteni, megkenni, felszeletelni, megmelegíteni
- 10 perc utána visszapakolni, és a mosogatógépet ráindítani
- 10 perc a konyhát rendbe tenni, felseperni a lepattanókat
- 10:2 perc a kávét meginni utána (na jó, ezt mindig igyekszem elhúzni, főleg reggel az ágyban)
- 10 perc a kis WC-t áttörölni kagylót kimosni
- minden részfeladat után 10 perc a gyerekeket mozgásba lendíteni, hogy menjenek vissza ágyat megigazítani, fürdőszobát rendbe tenni, szennyest bepakolni, fogmosás nyomát letakarítani
- többször 10 perc megfőzni
- sokszor 10 perc Mózival tanulni (vagy csak átnézni, javítani)
- 10 perc a gyurmázás/festés után a terepet elrendezni
- többször 10 perc Lócikával az óvodai fejlesztést megcsinálni
- többször 10 perc Lócival az R-betűt edzeni (most az L-J hangoknál tartunk)
- többször 10 perc az esti (és vagy szerencsés esetben nap közben is jutó) mesélés
- 10 perc a kertből ki-bejárkálás során behordott földet felseperni minden oldalon
- 2*10 perc a szelektívbe elsétálni, és kigórni a szemetet
- 10 perc a gyerekek játszószobáját rendbe tenni, miután ők már elpakoltak...
- 10 perc a gyerekek után újra igazgatni az öltözködés nyomán feltúrt, kidőlő ruhákat a szekrényből
- sokszor 10 perc a lakás komplett kitakarítása
- 10 perc a gyomokat kikapkodni, virágot locsolni
- 10 perc a székpárnákat leszedni és kimosni
- többször 10 perc kinyúlni, bambulni, és újraberúgni a motort
- többször 10 perc nap végén (most hét végén) összefésülni a sulis elmaradásokat
- többször 10 perc a hangos olvasás gyakorlása
- többször 10 perc napi társasjátékozás, játszás
- 10 perc összefésülni a facebookon és gmailen küldött mérlegképes feladatokat, tanulnivalókat, + kinyomtati, lefűzni.
- sookszor 10 perc kellENE fel is készülni a következő péntekre, hogy ne haljak meg, és ne bambuljak bután a montitorba, hogy mi is van.
- többször 10 perc kellene 1 hétrevaló posztot előre gyártani a külön márkákhoz Attilának, amiben besegítek (reflexshop insta, ugears.hu insta, moluk.hu insta, reflexshop.hu bannerek, mobil bannerek, insta játékok) és hosszabb tartalmakat gyártani, fotókat készíteni.

Amihez nincs erő, 
- hogy reggel futó cipőt húzzak, és a napfelkeltében fussak, és f@sza gyereknek érezzem magam.
- hogy minden nap úgy feküdjek, hogy mindent elvégeztem aznapra, amit terveztem.
- elmerült olvasásra
- elmerült alkotásra, varrásra.
- igazán játszani a gyerekekkel, Attilával
szuperhős itt most mindenki...

-» TANULÁS
A második héten, kb kedden Mózival megint összevesztünk a tanuláson :(. Megállapodtunk benne, hogy nem tanulunk közösen, felcuccolt az Attila irodájába, és amíg Attila dolgozik ő csinálja ott a feladatokat.
Ezzel látszólag nincs is baj. De már elúsztunk. Mert nekem viszont át kell néznem, ki kell javíttatnom, mert Attila a megbeszélések, konstans telefonálgatások mellett nem tudja felügyelni a tanulás menetét.
Viszont, mivel nem én tanulok vele, több idő jut dolgozásra, másik két gyerekre, és nem este 11-kor főztem, hanem délelőtt. Így vagy mindig meg kellett szakítani, amit épp csináltam (ezt nagyon utálom) vagy a nap végén egyben átnyalom. De addigra fáradt a javításhoz, mi is hogy könyörögjünk. Így aztán abban bízva, hogy holnap kipihenten majd jobbak leszünk, átléptük. Most a második hét végére pl már nem vagyok nyugodt. Az lesz a blog utáni feladat, hogy Mózival hangos olvasunk, verset felmond, összefésüljük a feladatokat, lefényképezzük, és elküldjük, amit kell.
Attila sövényt, bokrokat nyír(t), fa metszés is hátra van.
A terv, hogy vasárnap úgy feküdjek le, hogy mindent 0-ra hoztam, már most megugorhatatlannak tűnik.
Mózi viszont egyre jobban boldogul a digitális világban, élvezi nagyon. Néha leállnak gyíkokról videót nézni, angol tornát néznek és csinálnak mind a hárman, közösen dolgoznak a technikai és rajzos feladatokon.

pihenés - Sárkányok erdeje
-» JÁTÉK
Azt hiszem nincs ok panaszra, főleg, hogy ilyen űber király idő lett. Kint, bent maximálisan adottak a lehetőségek, élünk, élnek is vele. Gyakori a társas és kártyajáték, illetve a sakk nagy kedvenc. Mózi nem szerette eddig, de a gépen megmutattam neki, és Lócikával is gyűrik digitálisan és analóg módon :). Néha nagy kurjantgatás megy, hogy CSAL A GÉP, mert nem enged sáncolni, és nem jól lép a királynő ;-)

-» EVÉS
A legkritikusabb rész. Reggel arra pattan mindenki csipája, hogy "éhes vagyok, mit lehet reggelizni? Kérek kakaót/nem kérek kakaót/habos kakaót kérek/nem habos tejjel kérem/ Nekem anya csinálja/ Én az oroszlános bögréből kérem/ Miért joghurt?/Miért almás?/ Hol a sztacsatellás, én tegnap abból nem ettem, xy többet evett belőle... Jó akkor én nem eszek/ Én ezt a kekszet nem szeretem, ehetek rántottát vagy pulled porkot?/Anya kiborult a kakaó/ Én apa mellé ülök./ Miért nem sütünk sajtos puffancsot?
Mire ezt feldolgoztuk és lereagáltuk, megbeszéltük, hogy nincs szájhúzogatás, nem étteremben vannak vagy szállodában, aki nem kér, megtörölheti a száját, és mehet öltözni, de 10-fél 11-ig elő nem veszünk ennivalót :)), addigra már pittyegnek is az aznapi feladatok. Sulis, munka.
fél 11-kor gyümölcs általában vagy ha a reggeli lightos volt, akkor izmosabb tízórai. Elpakolás, rákészülés az ebédre... Újra a következő:
Én ezt nem szeretem, mézes kenyeret ehetek?/ A tegnapiból maradt, amit tegnap nem ettem meg?/ Ki ette meg a tegnapit, amit meghagytam? De én azt még kértem volna.../ Miért fasírt? Miért nem zöldség fasírt?/ Én nem szeretem a sült krumplit/ Én a kruplipürét szeretem, de van áfonyalekvár hozzá?/ Én nem szeretem a karalábét/ Én csak nyersen/ Én nem kérek bele sajtot/ Az enyémbe ne tegyél tojást/ Az enyémet ne melegítsd a mikroban/ Kérhetek bele csípőset?/ Én nem szeretem, ha csíp... stb. És itt nincs egyetlen darab ételallergiás, és válogatós gyerek. Köhömm... Csak egyszerűen sokan vagyunk. Nem szoktam ezen izgulni. A suliban mi van? A vagy B menü. Nem lehet olyat főzni, ami mindenkinek egyformán a kedvence. Ha nem laksz jól most, majd uzsonnára vagy vacsorára eszel. PONT.
Jön az uzsona és a vacsora, detto. Miért nem meleg? Miért kenyér? Lehet-e kalács? Lehet-e tejbegríz? Ha Lócinak tejbegríz, akkor nekem rántotta.
Már a kérdésektől lefáradok, leszívnak.
Én nem vagyok hozzászokva a meleg étkezéshez, így én alsó hangon már 2 kg-ot híztam. Durva. Érzem nagyon. Azt is hogy nem mozgok célirányosan, a napi futkosás lakásban más.

Torna óra angolul

-» SPORT
A fürdőszobába bekerült egy eddig parkolópályán lévő hasazó szekezet, így GYÚRUNK :D. Mózi is térül-fordul, és nagy komoly mondja, hogy megint gyúrt, már 60-nál tart :D :D.
Én is oda-oda pattanok, hogy megnyugtassam magam, de nagyobb iramban szaporodok, mint fogyok, izmosodok. NYILVÁN :). Az első héten még kardioztam, a másodikon már csak bíztam benne, hogy még este lesz bennem annyi felesleg, hogy 25-30 percet kocogok. Nem volt...
Ebben nem jeleskedünk, viszont a kert körüli és a konstans házimunka - ciki-nem ciki - okoz izomlázat :).

-» KAPCSOLATOK
Szerintem egyértelműen jó hatással van a családra. Gyerekek is egész jól kijönnek egymással, próbálok nem mindig beleavatkozni, hanem figyelni, hogyan oldják meg. Lolát rendszerint pumpolnák, hogy Lola, ha ezt megcsinálom, adsz nekem 100 forintot? Lola, ha én nyerek, adjnod kell 100 forintot. A fiúk sokat izmoznak egymás között, és továbbra is nagy téma a fütyi-fenék, és Lola konstans kaka-témázik. Apa, te szoktál bekakálni? Anya, te szoktál kakálni? Szoktál az asztalnál pukizni? stb.

-» ENERGIASZINT
Ingadozó. A leginkább számomra az nehéz, hogy nem tudom, meddig kell kitartani? Meddig áll fenn ez az állapot, amihez alkalmazkodunk. Én nagyon szeretem látni, tudni, hogy még 2 hónap valami, vagy 40 km. Mert akkor tudok beosztani, tartalékolni. Most meg kicsit lógok a szögön ebben az állapotban.
Felvillant már bennem, hogy Lócikát el sem tudják búcsúztatin az oviban. Nem lesz ballagása, mint a többieknek. Nem találkozik már az ovis barátaival, nem tudjuk lekeverni azt az évet, azt az ovis állapotot. Ez egy picit belém hasított, de ilyen szinten is sokat változtam, régen ezen nagyon kétségbe tudtam volna esni meghatódásig. Most pedig ez van, ehhez kell alkalmazkodni. Vagy nem muszáj, csak akkor nehezebb.

-» JÖVŐM
Nem látom abszolút jelenleg, hol leszek 1 év múlva munka, kihívás fronton. Ez okoz bennem erős bizonytalanságot. Viszont növeli a hatékonyságomat.



Lola minden munkáját leféynképezteti, hogy küldjem el az óvó néniknek,
és tegyem fel az ovis facebook csoportba :)

közös rajzóra_ tulipán készítés saját tenyér után szabadon

Remélem, mindenki jól van, kitartás!!


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése