2013. szeptember 16., hétfő

Glória nélkül szaladgáló halandó vagyok

Abból is a kevésbé istenes fajta. Fogadkozom, hogy na majd hétfőtől jobban megy. Majd jövő hónapban vagy 10-étől, 20-ától ügyesebben megoldom. Majd tavasszal könnyebben legyőzöm. Terpeszkedik bennem egy ördögfajzat, holott olyan lazán dobálózunk a „ez csak napi tíz perc” vagy „heti háromszor +30 perc, és ölünkben a megváltás…”. Eldöntöm, hogy jobban beosztok. Mert tényleg mi heti 3* 40 perc mozgás, vagy akár napi 20 perc, megfogadom, hogy gyakrabban mosogatok. Vagy inkább egyből, amikor használtuk. Elhatározom, hogy nem áztatom annyit lustaságból a nyakig szaros kis body-kat, és nem dobálom a kagylóból a kád sarkába, hogy majd még a mai adagot megvárom, és akkor gépbe teszem. Hogy a mosogatógépet egyből reggel, mikor fél 6-kor mindenki előtt felkelek… - de jó is lenne, ha menne, és a kávét elszürcsöltem (vagy még jobb lenne előtte), kipakolom. Hogy fél hétre a piacot is megjárom, és este mindig megfőzök, hogy ne másnap nyitogassam két percenkét a hűtőt, hogy hátha most találok benne valami ínycsiklandót, ami azelőtt még nem volt ott vagy most majd megkívánom. Eldöntöm, hogy gyakrabban mosok. Úgy, mint a pedáns családokban, ahol van mosás és vasalás nap, és fixen be vannak építve tehermentes nagymama-napok. Nálunk mindig lóg valami a szárítón, mindig teli a szennyes, Mózi mindig szerteugrálja a vasalásra hadba szólított ruhatárat a kanapén, ázik a vödörben valami, ázik a kagylóban vagy a kádszélén, jár a gép vagy mosogatógép. És hiába minden csak 10-20 perc. Tudom én. De bármit szívesebben űzök a házimunkánál. Különben meg ritka hogy összefüggő 40 perc legyen napközben a birtokomban, akkor meg ki ne találjátok, hogy háztartásbeli legyek J. Inkább hátat fordítok a kupacnak, és megőrülök majd tőle holnap, de mást cselekszem. Azért próbálkozom. De nem megy csomómentesen. Én alkalmatlan vagyok az ilyen táblázottságra, programozottságra. Hol van az ad hoc meglepetés, Pató Pál Úr még elviselhető lazasága, a spontaneitás? Pedig néha hiányzik a kőkemény beosztás. Utána pedig megfojt a gondolata is.
Ez a bejegyzés akkor fogant, amikor délután a BSI félmaratoni kis programfüzetét lapozgatva 1 héttel a futás után rátaláltam egy olyan felhívásra, hogy regisztráljunk a BSI oldalán, és 2014-ben fussunk 2014 km-t. Ez annyira megtetszett. Utána levezeti, hogy ez napi 5,5 km futást jelent csak. Vagy ha nem tudok naponta szánni rá ennyit, akkor heti lebontásban vagy haviban ennyi és ennyi. Na ez a része ijesztett meg. Habár tényleg nem sok napi 5,5 km. Csak ha elmarad, utána összegyűlve már nehezebb törleszteni. Úgy döntöttem, belevágok. Aztán eltántorodtam. Talán nem is jó ötlet várni 2014. januárig. Elkezdem holnap, itt Hután. Ezt nem megpróbálom, hanem megcsinálom. Ezt már Csernustól rég megtanultuk, hogy bár olyan romantikusan álbuzgónak tűnik (én fogalmaztam így a Csernus gondolatát) a megpróbálom szó, amögé el lehet bújni, lehet vele takarózni, kifogást keresni. Nem megpróbálni kell, hanem megcsinálni J. Majd valakit megkérek, segítsen kovácsolni az oldalra egy számlálót, amin monitorozhatóvá válnak a tények magam számára is, hogy hol tartok a gyűjtött km-ben, és hogy hol kellene tartanom…

Most pedig élvezem, hogy alszik a két fiú egyszerre, Attila a tornácon szivarozva hallgatja a szarvasbőgést valami könyvvel a kezében. Én is keresek pár betűt, amit nem én szórtam szét az éterben, hátha bölcsességre tanít. 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése