2013. szeptember 21., szombat

Időnk kiszabva - egy kéthetes nyaralás utolsó napjai

...de feltenyerelek még Nektek egy-két barlangrajzot. Tényleg ideje pakolásznunk. Lassan minden ruhánk magától megáll a sarokban, szaporodnak a hátközépig fosos textilek. Pedig mostanra olyan jól belelazultam, hogy ne kövessem, melyik ruha tiszta, melyik felvehető még, melyik a gyalázat és vegyi fegyver kategória. Attilán pl ma még teljesen tiszta, vasalt vonalakkal ellátott illatos pólót észleltem. Kérdeztem is döbbenten, hogy Neked még van tiszta ruhád??!
Igazi ábrándos levélsárgulós szeptemberi szép időnk van. Pálházán a játszin erősítem a csuklóm, illetve most terítettem meg Lócikának a padon, hogy a három rétegben összebarnázott szerelésből a legalsó és legelveszettebb darabot lehántoljam. Tegnap már rám hozta a frászt. Kétszer sugárban visszahányta a tejet… Térerő után kutatva, felhívtam a gyerekorvost, hogy erősítsen meg benne, nem feltétlenül kell éjszaka haza indulnunk. Nem hát. Csak adjak neki azonnal Daedalonetta kúpot. Simán. Bepakoltam az egész házi patikát… Kivéve azt az egyet nem. Murphy is velünk nyaral - természetesen. Szoptatni csak óvatosan húszpercenként, apránként, hogy ne lássuk viszont. Ez azért rossz érzés. Mire megindul a tej, és ráhangolódik a csörgedezésére, én már piszkálom is ki a szájából, ő meg sivalkodik :(. Azóta legalább elzárta az antiperisztaltikát, átcsoportosított az erőt mélyebb régiókba… Ráncolgatom a hasán a bőrt, és tapogatom a kutacsát, ahogy tanultam a Klinikán, hogy nem járunk-e a kiszáradás nedves partján. Hála az égnek, nem. Éjszaka borzasztó sokat kel. Eddig is. De eddig lefegyvereztem a melleimmel. Lehet most fogunk leszokni az éjszakai szopásról. Pedig én és a derekam is jobban bírná azt, mint óránként kelni, csendesíteni, ágyból ki, ágyba be, visszavackolni magam. Azokat a nyugodt, félálomban lévő perceket viszont nem adnám Nektek, amikor megnyugodva, ellazulva, hálózsákos meleg kis testét, puha pofiját pihegteti rajtam, én meg arra zökkenek vissza, hogy talán ülve már álmodtam is valamit…
Ma meglódultam futni egy bővebbet, mint 30 perc. Egészen eljutottam a NOL kútig Pálházán. Alig kellett három házat elhagynom, éreztem magamban az erőt. Vannak helyzetek, képek, amikor azon veszem észre magam, hogy nem gondolkozom, hanem fejben írok. Mint most. Olyannak éreztem, mint egy dugulás elhárítást. A felszabaduló endorfin hatására megindult az áradat, sodorta bennem a betűket és szavakat. Társultak a képek is egyből, mert így párban gondolkozom. Szinte állandóan képeket látok, és azt írom le. A dugulás elhárítás volt az első hasonlat, ami fekete-fehér kézzel rajzolt, egyszerű fénymásolással sokszorosított, házilag felszabdalt A5-ös papíron jelentkezett. Kezemben WC pumpával futok, lóbálva, mint a majorettesek, de hirtelen átvált rajtam a futóruha, és fekete bocskai indázza át a mellkasomat, magam mellett szorítva, de felfelé mutatva a pumpát, mint a refis diákok. Elhessegettem, mert lehet nem is ildomos ilyen montázst összeollózni fejben sem. Visz a lábam lefele, és képzelgek, hogy annyira jól bírom ezt a kocogást, és annyira élvezem. Biztosan nem azért szeretek futni, mert karban tart, biztosan nem csak azért érzem üdítőnek, mert ez EGÉSZSÉGES és jó nekem. Bizonyára a Willendorfi vénusz korában is élveztem volna a zsírégetést, és nem lett volna bűntudatom, hogy felálltam az asztal mellől, és nem csak sült csirkével álmodok. Bizonyára ;-). Mindegy is ez, futni jó.

Meg olvasni. Sikerstory: 325 oldalt elolvastam 2 és fél nap alatt gyerek mellett. Ok, Attila egyszer 3 órára elvitte őket kisvonatozni, de akkor már csak az utolsó 20 oldalt fejeztem be. Hallatszik a hangomon ;-)?

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése