2016. október 5., szerda

Montessori kétnyelvű óvoda Budapesten

Egy csöppet megint beszürcsölt a föld, de jól vagyunk, munkálkodok valamin mindig. Tegnap este például véletlenül megoldódott, hogy a gyerekek adventi kalendáriumát hogyan fogom összeeszkábálni. Szokták kérdezgetni a fiúk, hogy megtalál-e vajon az új házban a Jézuska meg a Mikulás, hol lesz az adventi kalendárium stb. Nem csak én gondolkozom ennyire előre :).
Ne gondoljatok nagy dologra, előkapom majd a meglévő - illetve varrok még hozzá - lenvászon kis tasakokat (ami már egyszer korábban szerepelt az oldalon is), és ezeket applikálom fel. Nyilván a frissel festett falakat nincs szívem agyon lyuggatni, kalapálni, ezért a tegnap velem szembejött ötletet fogom felhasználni. Ágyrács újraértelmezve, innen. Én ezekre fogom idén felakasztani a zsákocskákat, van elfekvő rácsunk is.


Ezen túl egy montessori elveken alapuló ovi keresett meg, hogy az előtérbe szeretne ilyen-olyan dekorációt, vállalnám-e. Persze. Most azokat tesztelgetem, mert nem akartam meglévő sablonokból dolgozni. Itthon majd beüzemelem próbaként, mielőtt felkerül Pestre. Majd megmutatom itt is, ha tudok róla minőségi képet is produkálni.

És akkor álljon itt egy kis tudás is az elvekről, illetve játékötlet is:

Maria Montessori szerint a gyermek a fejlődés valamennyi szakaszában egy-egy területre különösen fogékony, vagyis van egy intenzív érdeklődési területe. Ha a pedagógus felismeri ezt, a gyermek spontán aktivitására építheti az egész pedagógiai folyamatot. Ennek hogyanja a Montessori-pedagógia lényege. Az aktivitáson alapuló tanuláshoz biztosítani kell azokat a fejlesztő eszközöket, melyek illeszkednek az adott érzékeny periódushoz, s a szabad, önálló munka érdekében valamennyi eszköznek önellenőrzésre is módot kell adnia. Szintén a szabad, önálló munka feltétele, hogy a pedagógus bemutassa a gyermekeknek az adott eszköz használatát, hogy utána zökkenőmentesen használhassák azt.
A gyermekek környezetét úgy kell kialakítani, hogy az illeszkedjen az aktuális fejlődési szakaszhoz. Segítse lelki és fizikai fejlődésüket, s lehetőséget adjon arra, hogy szabadságukkal élhessenek. A gyermek szabadsága a választás szabadságát jelenti (a felkínált tevékenységek, eszközök közül ő választ). A pedagógus feladata segíteni, hogy a gyermek ezt az eredendő jogot megőrizhesse, és élni tudjon vele. Az így szervezett tanulás során a gyermek megtapasztalja és megtanulja, hogy mire képes és hogy miért mennyit kell tennie. Ez fejleszti önismeretét, erősíti önbizalmát.

Forrás és bővebb ismertető a Kölöknetről

Játékok pedig itt, a FB-on.


2 megjegyzés :

  1. Sanyikám, ez az ágyrács tök jó ötlet. Én is pont ilyesmiket keresek, pont hasonló elgondolásból :) Ér lenyúlni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Simán :)! Azért osztom meg, hátha bárki más is profitál belőle.

      Törlés