2022. január 9., vasárnap

Fáradhatatlanul pihenek/pihenünk :)

 Nem mintha egyébként ennyire ki lennék merülve, de nálunk a január az még javában a karácsony és az ünnep meghosszabbítása. Volt a héten két ünnepeltünk is, Lóci 9 és Attila névnapja. Mivel mindenünk van, és sokallom az anyagi javakat, abból indultam ki, hogy gyermekmentes pocolásra vesszük a hétvégét. Attila és Mózi szombaton vadászik, utána elviszem a gyerekeket apáékhoz, mi pedig elmegyünk vacsizni, wellness-ezni. Wellness-ezni végül el sem jutottunk, aludtunk hatalmasat, Attila megspékelte még délben is, így hogy ne forduljon rohanásba a vasárnap, maradtunk csak itthon. Mennyire lassan hömpölyögnek így a percek, mennyire csendes, és nyugodt minden, fú de kellett már ez. Utoljára nyár végén volt szerintem ilyen. Lola szeptemberben kapta a kis kofferját névnapjára, amit még most tudott felavatni, azóta nem aludtak házon kívül. 

Isten éltessen Attilkó 😘

Január 30 napos jóga journey-vel indult, amit kb becsülettel csinálok is. Ok, volt olyan, hogy egy nap 2-t csináltam, de 31 nap  önkéntes húsmentesség is január privilégiuma. Nem vagyok nagy húsfogyasztó, de most úgy döntöttem, még azt sem fogyasztom el. Nem annyira szeretem az ilyen éles váltásokat, hogy decemberig ömlik az arcunkba a katalógusokból (főleg nyilván október-dec időszakban) az édesség, sütemény, kalács stb, utána snitt.., és januárban tolják az egészségmegőrzés vonalat. Szerintem nálam nincsenek túlkapások étkezésben, amitől januárban kétségbe kellene esnem, ez amolyan kíváncsiság, hogy érzem-e magam jobban tőle a placebo hatáson túl, érzem-e magam magamhoz vagy az univerzumhoz közelebb :D. Azt hiszem, nem. Nagyon jó a rendszeresség a napba, de egyszerűen a jóga nem az én sportom (ehhez képest két programba is csatlakoztam). Ezt is egy erős bemelegítésnek fogom fel. Nem lenézem a jógát, sőt. Abszolút nyannyer vagyok, és nagyon jól jön a nyújtás, lazulás, vannak pózok, amik erősen kényelmetlenek, baromi gyenge a karom, renyhe mindenem, ezért bőven van haszna, de a spirituális vonal, a magamra figyelés stb is jobban működik nálam jógán túl, mint jóga közben. Viszont annyira szimpatikus Adriene és Benji, hogy simán lehetnénk barátok :)). Egyébként most, hogy aránylag egyben érzem magam, és dolgozni is kevesebbet akarok egy darabig, szeretnék új sportot kipróbálni. Az állóképességemet brutál vissza kell hozni, de tavasszal lehet homokot fogok lapátolni és talicskázni, és attól ha akarom, ha nem visszajön a kondim :D.

Mindeközben, amíg én itt csacskaságokat beszélek, Apa azzal várta a gyerekeket, hogy gyúrt be mézeskalács tésztát, és sütöttek mézest, Mózi elment hajnalban Apával a napi sétára a havas Nagyerdőre, Anya és Dóri a kicsikkel az udvaron élevezték a havat. Vannak fenntartásaim Dórival kapcsolatban, hogy ő is élvezte-e a havat, mert ő kiskorában sem szerette :D. 



És ha már nem eszek húst, próbálok főzőcskézni. Nem nagy dolgokat, de pl csináltam vöröslencsés vagdaltat lila káposztával, fincsi zöldségkrém levest zöldséges kuszkusszal, zöldségfasírtot bulgurral. Nyamm. Ezekkel egy a baj, rendesen jelzésen túl tudom enni magam, annyira szeretem. Kis Padlizsán Marikát szoktam kérdezgetni, mit mivel tudok/lehet helyettesíteni. Nem akarok full vegán lenni, de nagyon szeretem beépíteni alternatívaként.



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése