2012. február 13., hétfő

Recept sorozatunk (már vissza kellett keresnem, hányadik része, olyan hagyományokra nyúlik vissza) 5. része - Karalábés fasírt

Egér a Marson éttermünkben ebédre hajdinás karalábés fasírt (Hát nekem meg ki a fas-írt? ... :)) készült joghurtos mártogatóval.

Hozzávalók: 2 felnőtt és egy gyerek adagjához (10-12 hónapos kortól adható)

- 1 nagyobb karalábé
- 5 ek. hajdina
- 1 kis fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma
- fél kk só és 1 kk őrölt kömény
- 2 ek reszelt sajt (ezt nem sajnáltam belőle)
- zsemlemorzsa + olajspray és sütőpapír a sütéshez

Mártogatóhoz:
- 1,5-2 dl natúr joghurt
- 1 csokor petrezselyem
- pár csepp citromlé

Puhára főzzük a hajdinát 4*es vízben (szerintem sok, én kicsit kevesebben szoktam), majd 10 percet áll fedő alatt. Addig a karalábét a nagy lyukú reszelőn lereszeljük, hagymát picire vágjuk/daráljuk. A langyos hajdinához keverjük a sajtot, hagymát, fűszereket, sót, utána összeeresztjük a karalábéval. 
Fasírtokat hengergetünk, gömbölyítünk, lapogatunk - ki mihez szokott - zsemlemorzsában megfürdetjük, és mehet a papíros sütőlapra. Kevés olajjal befújhatjuk, és 200 fokon előmelegített sütőben fél óra alatt megsül (nekem mindig több idő kell hozzá, mert nagyon puhányos marad belül). A mártogatóhoz összekavarjuk a hozzávalókat, és kész. 
A fűszerezést mindenki a családja ízlelőbimbójához alakíthatja. Én pl a Mózi részét kevésbé sóztam meg, és picit tovább fűszereztem a miénket. Aki nem szereti a hajdinát, az szeresse meg :), mert a B vitamin csoport majdnem minden versenyzője benne van vagy csinálhatja rizsből, de az nem poén úgy.



A héten még egy receptet felteszek, mert az is jóféle gyermekes szemmel.
Illetve a fényképezőgépemről végre letöltöttem régi képeket, így kicsit a kreatív oldalamat is fényezem.
Futni sajna nem futok :(. Lusta disznó vagyok. Sőt még annál is nagyobb. Az áfonyás After Eight viszont szépen fogy...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése