2012. február 28., kedd

Recept sorozatunk 7. része - vega hullám

Ígértem a fasírtot. Most megint a vegásoknak kedvezek mert brokkolis, krumplis, és nincs benne hús. Vasárnap reggelire tojás puffancsot csináltam, az is csúszott.
Ma pedig ebédre kelkáposztás lepcsánkát ütöttem össze, Mózinak darált almával köretként. Rakom szépen fel a recepteket képpel. A képet csak azért mellékelem, mert nekem személy szerint sokkal jobban bejönnek így a menük. Vizuális típus vagyok :)
Hát most ennyire futotta, Mózi már ébren is. Folyt.köv - ha lesz időm.

Brokkolis gombóckák tejfölös retekkel - 1 éves kortól

Hozzávalók: egy gyerek és 2 felnőtt adagjához
- 30 dkg brokkoli
- 2 ek zabpehely
- 1 db cirka 20 dkg héjában főtt burgonya
- 1 tojás (én még mindig csak a sárgáját teszem bele a Mózi adagjába
- 1 kis fej hagyma
- késhegynyi szerecsendió
- 1 csokor petrezselyem
- só, 1 ek sörélesztőpehely (én a pelyhet kihagytam)
- 6-7 szem retek
- 1,5 dl 12%-os tejföl (én kefírrel dolgozom)
- 1 ek olívaolaj
- 1 kiskanál mustár

Párold meg a brokkolit, főzd meg a krumplit, és villával törd össze. Hagyd kihűlni.
Vágj össze egy csokor petrezselymet és a hagymát.
Keverd össze a brokkolit, a krumplit, hagymát, petrezselymet, zabpelyhet és a tojást, majd sózd meg picit, illetve reszelj bele szerecsendiót (ha egészben van :)). Formázz belőle golyókat, és sütőpapíros tepsiben 200 fokon előmelegített sütőbe süsd meg. 
Addig a retkeket aprítsd, keverd össze a tejföllel, olajjal, mustárral. KÉSZ is!

Tojás puffancsok reggelire

Hozzávalók: egy gyerek és 2 felnőtt adagjához
- 2 tojás
- 2 ek liszt (én többet tettem picit bele, és a fele 7 gabonás pép volt ,nem liszt)
- 4 ek reszelt sajt (én ezt sem sajnáltam belőle)
- 1 gerezd fokhagyma (ebből elég egy pici gerezd is, bár én szeretem jóóó fokhagymásan, Attila nem)
- só, vaj a muffin forma kikenéséhez. Én papírba öntöttem, és nem is válik el a papírtól szépen, így jobb csak a formába önteni közvetlenül)

Sütőt melegítsük elő 200 fokra. A tojásokat verjük fel jó habosra, majd kanalazzuk hozzá a hozzávalókat, kevergessük meg, és mehet a formába (csak félig kell megtölteni a recept szerint), majd a sütőbe. Ja, én tettem bele egy kis borkő sütőport is.

Kelkáposztás lepénykék (szerintem kb lepcsánka)

Hozzávalók: egy gyerek és 2 felnőtt adagjához
Mózi ezt kompletten magáévá is tette
pikk-pakk
- 50 dkg kelkáposzta
- 50 dkg burgonya (mellékesen szerintem ez a recept elvan írva, mert ez hatalmas mennyiség, én nem is foglalkoztam vele, csak a hozzávalókkal)
-  4 ek finomliszt (teljeskiörlésű bio búzaliszt)
- só, őrölt kömény, fokhagyma, olaj a sütéshez

A hozzávalókat aprítsuk géppel jó pépesre, reszelhetjük is, úgy több leve lesz, és akkor nem kell víz bele.
Keverjük bele a lisztet, fűszereket, nyomjuk bele a fokhagymát. Ha nagyon szétesős, akkor kell bele pici víz. A lényeg, hogy olyan lepcsánka állagú legyen. Pici olajjal kikent nagy teflon serpenyőbe kanalazzunk kis halmokat, majd lapogassuk el, és süssük ki mind a 2 oldalát.

Ezek mellett sikerült tegnap felbontanom egy nyulat!!! Szerencsére a nagyon piszkos munka nem az enyém volt, de így sem volt szép látvány... Egyre jobban belejövök, vigyáztam a vesepecsenye részére is, remélem, nem vágtam bele. Majd ha ebből is sikerült ehetőt sütni, akkor megosztom.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése