2017. június 13., kedd

Titi sorozat - könyvélmény, ... mert szeretjük

Basszus, Nekem aztán jó dolgom van. Még csak kedd 1 óra, és már fürdőruhában süttetem magam a kertben, igaz a laptopba eléggé belesüt a nap. Dől a cseresznye a számba, Lola elvileg mindjárt szunyál, arra az időre viszont futást tervezek.

Miért nem szóltok, hogy mobilon olvasva túlságosan összefolyik a tartalom, és picit tagoljam jobban ;-)? Írni 90%-ban laptopon írom, így hiába olvasom vissza telefonon, nem tűnik fel igazán. Még szerencse, hogy érkezik építő kritika, hogy a bankban vagy itt-ott várakozva és olvasva így nehézkes. Pacsi!! Figyelek Rátok is mobilról követők.
  
Ismeritek Titit a toronyházból? Nem körítek, rettentő cuki mese. Egy kisfiú daruskocsival a toronyház legfelső emeletéről, akinek almahéj zabáló háziállata van, Zsazsa a csótány, aki gyufásdobozban szunyál Titi ágya mellett. 
A toronyház amolyan Mátyás király tér, és a lakói Barátok Közt :)). Itt pörög a történet ha kell légi híd összeköttetéssel Károly a féllábú sirály és Gerda a Gerle segedelmével. Titi teli van segítő szándékkal és a piros daruskocsi sok helyzetben kihúzza a csávából a lakókat vagy a hooosszúúúú testű Nyurgalovat.

Az én kedvencem a Trappolka család, ahol 6 kisfiút nevel az Édesapa egyedül, lazán és férfiasan ;-). Nem feltétlenül görcsölnek a tisztaságon, annál több a matracon sült-krumpli-evés, ketchup pecsét, bableves, kóc és pacuhaság, boldog gyerekkor...

A másik pólus Patyolatné, aki kórosan higiénia mániás, és rovarirtóval mászkál a parkban, 'priccolva a bogarakat. Ágica, Patyolatné lánya rózsaszínben, jólfésülten sóvárog a dorbézoló gyerek társaság után, és pöti csellel lejut Trappkolkáékkal a tengerpartra is.

A fiúk rátapadva a könyvre hallgatják a talpraesett Titit, akit gyereknapra választottam Mama nevében nekik. A Pagonyban ajánlotta Márti, mert a sok-sok könyv között elvesztem. Én. Szeretem a fogódzót, szeretem, ha valaki ajánlja, és nem pusztán a grafika miatt csapok vagy pont nem csapok le rá. Volt bennem félsz, hogy vajon nem nőttünk-e még ezen túl, de abszolút nem. Sőt. 100%-os volt a figyelem. Olyanon érzem, hogy nyerő választás, amiből 1-2-3-4 rész sem elég egyben, hogy amint kipattan a szemük reggel, már hozzák is, hogy meséljünk, és azt sem bánják, ha többször elővesszük. Vicces, nagyokat gurguláztak közben, ez sem elhanyagolható :). A könyvhéten már célzottan mentünk folytatást keresni, és úgy ölelgették a következő részt (Titi a parkban, Titi és az Időjós). Olyan hálásan szorongatták a kezem és puszilgattak a piacra menet, amiért egyből megvettük*. (A másik telitalálat Lócikának Berg Judit Dinói a zsírkréta korból :))

* a függvényszerű kapcsolat nem a puszilgatás irányából mutat a megvásárlás felé, hanem a vásárfia ténye felőle a hálás puszilgatás irányába. Ezt tisztáznom kellett - bocsánat ;-).

Lehet, Szutyoksárit jobban ismeritek, pedig a holland szerzőpáros csak a Titi után tátongó nemek közötti egyenlőtlenséget igyekezett betemetni egy kislány főszereplővel. De ez csak szubjektív vélemény :D. Fogjátok szeretni. 5-10 éves kor szerepel az ajánlásban, szerintem a 10 már sok, bár egyedül olvasva kisiskolásként hatalmas sikerélmény lehet.

Köszönjük debreceni Pagony. Nem, ez sem reklám, de a jó legyen még jobb, a játék még több, még szabadabb. Úgy érzem, ha csak átmesélem a fiúkat, gyerekeket a gyerekkorból a felnőtt létbe, már rengeteget tettem. Ráadásul ez őszinte élmény Nekem is. Fogyasszatok minél több mesét, legyen benne ilyen is-olyan is. Kicsit rágós, rostos, zamatos, nem szorul a fogatok közé.

4 megjegyzés :

  1. Nah, ez jó tipp volt. Szutyok Sári már nekem is a listámon van, de Titiről még nem hallottam, pedig a Pagony hírlevél lelkes olvasója vagyok :)

    VálaszTörlés
  2. Lehet, csak idő kérdése, és sorra kerül ez is :)

    VálaszTörlés
  3. Én is köszi a tippet... könyvből sosem elég... bár a fiaim a szutykot most elsőkézből, lábból maguk alkotják nyár lévén... de esti mesének is mindig kell az újjítás... :) köszi Sári :)

    VálaszTörlés
  4. Akkor már megérte, Zsuzsi :). A többi aktuális és maradandó kedvencet is gyűjtjük a 'Szeretjük...' menüpont alá, hogy ötletet adjunk. A "szutyok" emléke gyorsan illan, de a mese és a mesélés élménye örök, és bármikor előhívható, sőt kérés nélkül felbukkan hál' Istennek :)

    VálaszTörlés