2012. április 12., csütörtök

Kakaós-fahéjas kalács

A hutai húsvétot most nem részletezem külön, csak 1-2 képet mellékelek a kalácssütésemről... :). Meg persze Móziról nyúllal.
2012 Kőkapu - nyuszisimogató

Sajna nem sok időnk volt most vasárnaptól keddig, de legalább tartalmasan telt. Vittem egy-két receptet, amit beterveztem feltétlenül, egyik volt a címben említett kalács. Már a kocsiban kiderült, hogy az az üveg Nutella, amivel számoltam a recept alapján, nincs. Attila bekanalazta 3 nap alatt :D. Nem baj, reméltem. Jó lesz az nélküle is. Neki is duráltam magam. Próbáltam nem letérni a kijelölt ösvényről, mert kelt tésztában nem vagyok túl magabiztos. Hol sikerül, hol nem. Lépegetettem szépen sorban, kelesztettem, összemértem, amit kell...., aztán jött a kakaópor rész. Otthon volt megkezdett csomag is, de egy tök bontatlan doboz is, hát betettem azt. Szórnám bele, de jött a hideg ménykű meglepetés formájában. Nincs kakaó a dobozban. Visszacsomagoltam, és bevittem Attilának, hogy bontsa ki ő is, hátha neki van. Neki sem volt. Ez egy COCOA SURPRISE retro kivitelben. Íme:


Idáig még jó is lenne a dolog, majd...



  ... kezd gyanússá válni az eset, és most a szav.időről nem beszélek :D


Olyan gyönyörűen, passzentosan befért a dobozba, mintha mérnökök tervezték volna rá


 A hátulja is megér egy misét. És így már kellőképpen bűntudatom van, hogy feltettem megmosolyogni az esetet.

Mesélem, hogy jutottam a birtokába. Majdnem Ádámig és Éváig nyúlok vissza. 
Mikor karonülő voltam csak névadóm volt (igazi hajmosós keresztelőm csak később) és hozzátartozó 'keresztszülők'. Ezeket a szülőket az idő vasfoga lemorzsolta, elváltak stb. Pedig rémlik még egy-két karácsonyi ajándék tőlük, mint szobatelefon, ami akkor hatalmas élmény volt. A keresztapám édesanyja, aki viszont egy nagyszerű strapabíró, vidám asszony magára vállalta, hogy a 2 - nem éppen sikeres - fia mellett felkarol engem is. Sosem felejtkezik el azóta sem karácsonyról, Mózi születésről, hasonló nagy eseményekről. Anyagi kerete viszont nagyon szerény. Ezt a "kakaóport" is tőle kaptam többek között vmikor - talán karácsonyra. Ezért egyrészről nagyon vicces az eset, valahol meg megható számomra. Ti meg csak szimplán derüljetek a képeken :).

Ja. És a kalács így is finom lett, megkelt, aranyló barna lett, befontam stb.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése