2013. október 21., hétfő

Piroska néni és a Sárkány...

Olyan vagyok, mint a hipermarketek, hogy már október közepétől dugdosom az orrotok alá a karácsonyt, de nem tehetek róla a gyerek inspirál. Most éppen Mózi.
Orrba-szájba csapatjuk itthon a mesét :). Piroska és a Farkasról lévén szó. De gondolom, ezzel nem okoztam meglepetést. Mózi úgy figyelt, mikor először mesélem el neki könyv nélkül, vissza sem mert kérdezni. Csak hallgatta, szívta magába a történetet, mint a szivacs. Másnap mikor kérdeztem, mi legyen terítéken ma, vigyorogva, bizonytalanul mondta, hogy a, a..., aaa Sárkányosat. Tekert az agyam a háttérben, hogy mit meséltem, és mikor sárkányosat. Nem ugrott be. Mert volt ugyan Égig érő paszuly, de nem mostanában. Visszakérdeztem.
- Melyiket??? Milyen sárkányosra gondolsz?
- A Piroska néni és a Sárkányt.
Egyetlen ismerősünk van Piroska (néni), nyilván hozzá kötötte a hölgy szereplőt. A farkas meg ijesztő, nagymama-fogyasztó, nem nagyon tudta hova tenni, tehát akkor sárkány. Logikus :). 
Azóta vagy azt kéri esti mesének vagy a Malacokat (= Kis malac és a farkasok), azt vetítjük, azt utánozzuk itthon. Emlékeztem, hogy van ilyen keresztszemes ujjbáb mintám (unokaöcskösöknek is csak elkészül....), megcsinálom Nekik is karácsonyra. Sőőőt. Jutott ennél még reményteljesebb nemes gusztus (gesztus) is az eszembe: Idén sztaniolba csomagolom Nektek is őket, a Ti fel- és lemenőitekre is gondolok. Vásárra viszem a bőrömet. Igazi gyöngyszemekkel készülök. De ha gyöngy nem is, legalább kézimunka lesz :).

Az ujjbábokat kiöltögetem ajándékba. Vegyétek, vigyétek szorgalmasan. És ez most komoly. Addig is, amíg a kis báb részére rávarrom, mutatom Nektek, hogy álmodjátok meg, hányat szeretnétek rendelni belőle. Várom, írjatok. Szép álmokat...

Keresztszemes ujjbáb

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése