2013. október 16., szerda

Sütőtökös csirkeragu leves

sütőtökös csirkeragu leves
Hmmmmm... Ma ebédre/vacsorára finomat főztem. Tavaly is próbálgattam sok sütőtökös receptet, idén is ezt teszem. Attila evett a hétvégén a Basil Icában finom jó sütőtökkrémes csirkeragu levest, ezért gondoltam ma estére azzal várom haza. Leírom a saját verziómat, mennyiségek tekintetében inkább kapaszkodót nyújtok, de a végleges verziót Rátok és a konyhai felhozatalra bízom. 

- fél (nagyobb) fej vöröshagyma
- 1 dundus gerezd fokhagyma
- 5-6 vékonyabb szál sárgarépa
- 1 fehérrépa
- 1 kis fej brokkoli
- fél csirkemell apró kockára vágva
- 260 gramm sütőtökpüré
só, bors, reszelt gyömbér, curry
- 1 szűk evőkanál méz
- 2 nagy evőkanál tejföl
- 1 evőkanál pirított szezámmag

Kezdtem az apró kockára vágott hagymák pirításával, párolásával, majd mehet rá a hús fehéredésig, pirtyanásig. Aztán lábasba került a karikára vágott sárga- és fehérrépa. Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje, és a zöldséget majdnem puhulásig főztem. Utána hozzáadtam a turmixolt sütőtök pürét és a brokkoli rózsákat. Öntöttem még rá vizet, sóztam, borsoztam, curry-ztem, reszeltem bele pici gyömbért. Tálalás előtt utolsó rottyantásnál belehabartam a tejfölt és a mézet, megszórtam a szezámmaggal. Nem rossz, ajánlom Nektek is.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése