2016. május 18., szerda

Mmmmhhhhh.... - Almáspite

Nagyiféle almás pitét sütöttem, mert volt jó sok alma itthon. Szeretem, mert nem tocsogós cukros, de linzeres. Engem ezzel lehet levenni a lábamról. Nem a habosokkal, hanem a kekszesekkel, ropogósokkal, ami gyümölcsös is, fahéjas is, a tésztája picit citromos (ha valaki így szereti, ha nem, kihagyható). Megosztom majd a receptet is, ha másért nem, gyűjtöm magamnak, hogy egy rakáson legyen. 
A kolbász remélem, nem veszi zokon, hogy fahéjas-almás illat járja át a sütőt, és úgy toltam be sülni... Gondoltam inkább őt teszem be később és nem egyszerre :).

És a recept. Egy nagy tepsi lett nekünk rácsos tetővel sok almával.

Tésztához:
40 dkg liszt
1 tojás
1 sütőpor
4 evők. porcukor
18 dkg kocka Rama
annyi tejföl, hogy gyúrható legyen
a reszelt citromhéj nem rontja el...

Alma reszelve, cukrozva, fahéjazva - ízlés szerint. Én kb 2/3-1/3-ra szedtem a tésztáját, a nagyobbat nyújtottam alulra, tetejére csíkokat vágtam, rácsoztam. Finooom... Kár hogy a gőzölgő almás-fahéj illatot nem tudom tallózni.



Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése