2012. december 13., csütörtök

Karácsonyi tűpárna VI. - Home made gyurma

Voltam olyan ügyes és leleményes, hogy akkora adag nyúlpástétomot csináltam vacsorára, hogy napokig kitart, így ma a főzés csak gyurmára korlátozódott. Keresgéltem a neten több helyen, több nyelven, és többnyire ez a recept kering boszorkány-konyha körökben, hogy... végy egy nagy üstöt, békanyálat, kígyólábat (nekem a borkősav kb. ilyen titokzatos volt :)). Részletesebben pedig:

Hozzávalók:
- 1 bögre liszt
- 1 bögre melegvíz
- 1/3 bögre só
- 1 zacsi sütőpor
- 1 ek olaj


- 1/3 tk borkősav (egy kis lexikális tudás: Az élelmiszeriparban használják savként, sav-szabályozóként, antioxidánsként, ízesítőként, a pektin szélesítését elősegítő, szekvesztráló adalékként borokban, kakaóban, csokoládétermékekben, lekvárban, üdítőkben, konzerv gyümölcsökben, - zöldségekben és - levesekben. Én a CBA-ban vettem. Képet pedig azért mellékeltem, mert nekem halvány lilám sem volt, hogy ez cseppfolyós, por, tasakos vagy mit keressek a polcokon.

Élelmiszeradalékként kódja E 334.)


- ételszínezék, ha nem fehéren szeretnénk. És hát én nem. Sőőőt! A három alapszínt beszerezve, kuytukáltam őket, még akkor is, ha utána összetrancsírozza a gazdája se perc alatt.

Egy ideje agyalok a gyurma témán, csak mivel Mózi elég orális beállítottságú nem mertem bevállalni korábban. Szerintem ez most korban kb jó, biztosan bele fog kóstolni, de legalább tudom, hogy semmi veszedelmeset nem tettem bele. Cirka két hétig puha marad, de ha gondosan le van zárva, el van csomagolva, akkor tovább is. Meglátjuk. Lehet, december 24-én kap egy adag színes féltéglát.
Most viszont végre megint lefekszem délután, mert nagyon jól fog esni :).

Majd ha szépen be is csomagoltam, feldobok ide belőle egy képet.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése