2016. november 26., szombat

Karácsonyi Csoki Csillag - letölthető süticímkével

A kép saját archívum, Sándor Photograpy ;-)
Hogy az ellendrukkereknek is kedvezzek ;-). 
A mértékletesség híve vagyok. Középutas. Vagy hívjuk húzd meg-ereszd meg típusnak. Nem vagyok képes ugyanazon a szinten pörögni konstans hónapokon keresztül. Vannak ünnepek, amikor szeretem, ha van gyermekkoromra emlékeztető édes íz, kakaó miegymás. Nem fulladásig, de a kávé mellé, vagy ebéd után. A Csoki Csillag egy Dr O. füzetből való, és mivel én keksz párti vagyok, ropogóssüti-kedvelő (lehet, ezért sikerül néha a mézeskalács is ropogósra..) és az első próbálkozás után bejött, azóta évről-évre elkészítem Karácsonyra. Mert jól csomagolható, és egy-egy ajándék mellé olyan gusztin fest. Mutatom is a receptet, mert többször hintettem már erre-arra, hát legyen meg ez is itt, az oldalon.

 Tészta:
... szintén zenész
250 g búzaliszt
1 csapott teáskanál sütőpor
1 tasak vanília ízű ARANKA Krémpor (de tényleg az, ne adjátok alább)
100 g cukor
1 tasak vanillincukor (8g, nem a masszív tesco gazdaságos csomagolás)
175g vaj vagy margarin (normál minőségű 'kockaráma' vagy VÉNUSZ, jártam már meg...)
1 tojás (legalább M-es méret, ne spóroljatok kisebbel)

Plusz:
30 g tortadara (=egérkaki)
200 g étcsoki (én fele-fele szoktam, nem töltött, nem mogyorós, és nagyon jó, ha belga vagy valami tényleg fini, nem kimaradt tavalyi tejbevonós mikulás, ami pont ezért nem fogyott el)

Elkészítés:
A lisztet és a sütőport elkeverjük és egy keverőedénybe szitáljuk. A többi hozzávalót is hozzáadjuk, és kézi robotgéppel a dagasztóspirál segítségével először alacsony, majd a legmagasabb fokozaton jól összedolgozzuk.
A tészta 2/3-át kivesszük, és enyhén belisztezett munkalapon belegyúrjuk a tortadarát. Vékonyra nyújtjuk és kb. 4 cm átmérőjű köröket szaggatunk belőle. A korongokat sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük (tényleg legyen sütőpapír, mert a csillaggal kilyukasztott felső rész törékeny, és ha nehezen felszedhető, akkor törik), és kisütjük. A világos tésztát ugyancsak lisztes deszkán kinyújtjuk vékonyra, és 4 cm köröket szaggatunk, sütőpapíros tepsibe helyezzük, és már a tepsiben szaggatjuk belőle a csillagocskákat, hogy ne deformálódjon el pakolászás közben a nyers tészta. Amiket kiszedtünk csillagocskákat, gyúrjuk össze, és csináljunk újabb tetejét belőle, kb így fogja kiadni az 1/3 tészta a 2/3 egérkakis alsó részt.
180 °C-os előmelegített sütőben (felső/alsó sütés) vagy 160 °C-on légkeverés mellett, illetve gázsütőben 3. fokozaton süssük 8-10 percig. Álljatok készenlétben, mert függ a vastagságtól és az előmelegítéstől is, hogy mennyire pirtyan meg hamar. Közben gőzfürdőben felolvasztjuk a csokit, a kisült, kihűlt alsó korongokat megkenjük, és óvatosan ráillesztjük a csillagos tetőablakokat. Hagyjuk kihűlni, megkeményedni, mielőtt összepakoljuk, mert az alja széle csupa csoki lehet. Ami nem feltétlenül baj de ha ajándéknak szánjuk, és zacskóba tesszük, akkor össze-vissza maszatolja a celofán vagy papír tasakot. 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése