2017. május 2., kedd

Almás pite - kemencében

Vagy sütőben :). Tegnap mennyei almás pitét sütöttem kemencében sárgabarack lekvárral. Ígértem, hogy képet és receptet is mellékelek. Nem nehéz ügy, max az alma darabolás volt időigényes, mert nincsen forma lyukasztóm, és nem reszelni akartam, hanem picike kockákra vágni, mint a darabos bébipapikban. Tortaformában, rácsosan nyammmiiii. Legközelebb a cukorból visszaveszek, én sokallottam, Lócinak egy árva mukkja sem volt :D.
Későn sült ki, így csak ma csattintottam a reggeli szeletről egy képet, hogy hihető legyen, hogy elkészült. Ilyenkor, amikor képet csatolok, sajnálom, hogy nem gasztro magazin minőségű.

A tészta egy egyszerű linzertészta tojás nélkül:
400 gr liszt, átszitálva!
250 gr Ráma kocka
100 gr porcukor
+ a recept nem mondott reszelt citromhéjat, de ez alap

gyúrás után hűtőbe tesszük picit a margarin miatt pihenni, addig jöhet a töltelék:

7 db alma csinos kockákra vágva (ki milyet szeret, és milyen bőséges töltelékkel... Én tettem bele 8 dbot, és a hersegő savanykás idaredet szeretem)
10 gr fahéj
20 gr vanília cukor
140 gr mazsola - én 120 mazsolát, 20 vörös áfonyát tettem bele

A tészta 2/3 részét belelapogatjuk, nyújtjuk egy kapcsos tortaformába, legyen pereme is egész magasan.
1/3 rész megy a rácsozásra (elvileg.. nekem maradt ki tészta, túl magasra béleltem elsőre a peremet, nem ért fel addig 8 alma sem :)): kinyújtjuk, felcsíkozzuk, berácsozzuk.

1 órát kell sütni 200 fokon, és amikor kivettük, a rácsok közé kell eloszlatni a sárgabarack lekvárt....

Ami még hiányzott szerintünk, mert valaki forrón szereti... egy-két gombóc fagyi mellé/rá. Legközelebb úgy csinálom.

1 megjegyzés :

  1. Sanyikám, én egy szelet pitéért elég sok mindenre kapható vagyok :))

    VálaszTörlés