2016. december 3., szombat

Nálatok laknak-e .... - D.I.Y kisház járókából

Gyerekek? Akik korra és nemre való hovatortozás nélkül szeretik a kuckókat. Ha gyerek van, kuckó is van. Egy kimustrált kartondoboz, a szekrény alja, a ... végtelen a lehetőségek tárháza. Bármennyire is kicsi, akár egy rókalyuknyi párnahalom, ahonnan csak tolatva lehet kifarolni, viszont feltétlenül legyen teteje, oldala. Vagy ha az egyik nincs, akkor legalább elbírjon egy lepedőt, plédet, lábtörlőt, fürdőköntöst, ami árnyékol. Ezt nekünk tudnunk sem kell, majd ők szólnak, hogy mit hova tegyünk az építkezés során vagy ösztönösen kitalálják. Mert addig nincs kész :)



Miért szeretik ennyire?

1. önerősítés és elkülönülés - pont mint a három kismalac :) Kell az építés, alkotás öröme valamint a differenciálódás lépcsőfoka
2. védelem és biztonság - a nőiesség központi szimbolikája az anyai "tartalmazás" megnyilvánulása, menedéket nyújtó barlang
3. közösség és intimitás - a felnőttvilág leutánzása
Forrás:

Nálunk naponta készül valamilyen kuckó. Ha nem 3 demenziós, akkor kettő, ami kempingezés névre hallgat, és a gyerekágyneműk nappaliban való szétterítését jelenti :)
Legalább bő két éve készítettem egy kisházat a gyerekeknek segítséget kérve a fűrészelős munkában. A szülői ház pincéjében elfekvő járóka adta az alapot, amire tető került textillel bevonva, illetve az oldalrácsokra is tűztem anyagot. De se alapos csiszolás, se festés nem történt. Nem is voltam tökéletesen elégedett vele, de a gyerekek szerették, amíg össze volt állítva. Ahogy fogyott alólunk a hasznos négyzetméter, elbontottuk, és várta új életet. Na most megdizájnoltam kicsit.
A textilt lenyúztam, rudazatot kiszedtem/fűrészeltem, csiszoltuk és táblafeketére festettem. Szerintem pöpec lett. Sima háromszög lécek nyújtottak segítséget, hogy a tető csúcsait összefogassam, illetve a vázhoz hozzáerősítsem. Most áll. A tetőre szeretnénk majd még fehérrel (egyéb színnel) festeni, és varrok rá tépőzáras falakat. Párna van dögivel, illetve most ebben az adventi időszakban biztosan kap egy fényfüzért is, hogy ne csak fejlámpával lehessen bemenni




1 megjegyzés :