2016. december 4., vasárnap

Színes egyéniség

Csináltunk egy előadáson tavaly egy nagyon érdekes viselkedésmérő tesztet, a DISC elemzést, ami gyönyörűen négy csoportja 'nagyolja' az emberiséget viselkedés szerint tanult és természetes formában. Tudjuk, hogy nem létezik csak ilyen, vagy olyan "színű" ember, (piros=dominance, sárga=influence, zöld=steadiness, kék=compliance), ez csak a kályha. A kályhától való távolságot a különböző színek összetétele és mennyisége adja. Az egész nap arról szólt, hogy ezeket elemeztük, hogy ki milyen, mivel lehet motiválni, ő hogyan motivál, hogyan kommunikál, gesztikulál, hogyan szocializálódik, milyen a lakása, öltözködése, levelezési stílusa, hogyan reagál stressz helyzetben, hogyan lazít, milyen figyelmeztető, segélykérő jelei vannak stb. Azon túl hogy magamra nézve is roppant hasznos volt, itthon is jól jön. Azért indultam megint az origótól, mert mélyen nyomott hagyott bennem az előadásnak az a része, amikor a stresszhelyzetre való reagálást mutatta be, magyarázta Orsi, hogy pl egy "sárga" embernél, aki viselkedésében is nyílt, közvetlen, az emberekhez bizalommal közeledik, meggyőző, lelkes és derűlátó, valamint kicsit 'szétesett', és lételeme a társaság, a fecsegés, telefonálás, hagymahéj szerkezetű baráti társasággal bírnak, milyen figyelmeztető jeleket morzéznak le, ha belül romon vannak. Minden szín ilyenkor az átlós szín jellemzőit produkálja. A sárga pont a kéket. Olyan lesz, mint egy antiszoc IT-s :D - bocs. Szóval ez a figyelmeztető viselkedésbeli radar ragadott meg, és most erősen adventet taposva rájöttem, hogy nekem az egyik vészvillogóm a KARÁCSONY. Ha azt veszitek észre, hogy valamelyik évben vagy nem írok róla eleget, vagy nem beszélek, nem készülök, akkor ott baj van. Akkor felhatalmazlak Benneteket, hogy kezdjetek el keresni, érdeklődjetek hogylétem felől :).

Visszakeresem majd az én pontos színösszetételemet, mert nem sárga dominanciám van. Viszont nem vagyok kétszínű alak, mert a tanult és természetes viselkedésem nagyon közel áll, ilyen téren nem generálok belső feszültséget magamban.

2 megjegyzés :

  1. Nekem a piros, zöld,es sárga egyenlo aranyban volt, es en sem vagyok kétszínű, mert ua a tanult es a természetes, te szerintem zöld,sárga vagy ;)

    VálaszTörlés
  2. Most előástam, és a legtöbb a kék, majd a sárga és a zöld. piri nem volt jelentős... :D

    VálaszTörlés